Blandat:)

Sacha är en blandis mellan golden,labrador och bordercollie -pappa ren golden och mamma lab,collie.

Mamman (Nelly) har fått 2 kullar dom senaste 2 åren 18 Februari 2007 fick hon den första som Sasha var med i :)

Sasha hade 8 syskon, de var 4 gula och 4 svarta:) - 3 gula hanar 1 gul tik (Sasha) 3 svarta tikar 1 svart hane;D

Så de var kul fördelat;D


            Nelly & Julle - Mamma & Pappa


Sasha har varit väldigt lätt lärd jag har aldrig gått någon kurs med henne och de har gått bra iaf:)

Första dagen hon var här så lärde jag henne sitt och de tog inte lång tid ;D


Nu i övrigt så tränar jag väl inte henne specielt mycket kan hända någon dag att jag försöker lära henne något nytt.

Och jag använder inte godis eller klicker för godis har jag aldrig riktigt använt och ska jag använda de nu blir hon
 jätte knäpp - lyssnar inte vad man säger blir alldeles till sej dreglar och sätter sig och lägget sig på rygg om vartannat!


Klicker har jag alltid varit imot fattar inte varför man ska ha den?!

Om de är någon som gillar den får den gärna förklara vad som är bra med den!

Den är ju typ som belöning - Så varför ska man jämt måsta ha med en liten grej för att belöna hunden? :S

Använd rösten för sjutton :D den har du alltid med dej och du kan belöna hunden och ha 2 händer att göra annat med;)

Säg att den är duktig att den gör det bra de lär ju vara roligare att höra en ett " KLICK" ?

Har jag fel? ;)


Hhm mer om sasha?

Hon älskar att bada är man ute och går och man råkar släppa blicken från henne så ligger hon på mage i ett vatten dike -.- Och som alla vet är de ju inte rent vatten i dikerna utan minst 50% lera!

Så då kommer man hem med en brun hund;D




Hon vet sin låga rang i familjen men ibland måste hon ju bara prova att hoppa upp ett steg;) Och ibland försöker hon till och med att testa mej lite - vilket inte brukar gå så bra xD Hon vet att de igentligen inte ens är någon ide´att försöka (jag är oftast väldigt bestänmd!).
Ibland händer de att hon kommer på sej själv och tittar på mej ungefär som "såg du de där?" harklar man sej lite då går hon genast tillbaka och gör de jag sa till henne att göra.
Men ögon är svåra att motså ibland;)



Aa kommer inte på så mycket mer om Sasha just nu men har ni frågos så snälla ställ dom!
Älskar frågor!:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0